Italian bidet; more hygienic toilet in the world?

Today we talk about a very particular: hygiene, especially hygiene in the bathroom and Italian bidet.

Use the bathroom is one of the first things they teach us as children and we do automatically, almost without thinking.
We go to the bathroom, there we clean, we wash and we clean the bathroom.
Behind these simple procedures, however, there is a whole history, a culture and a tradition that comes from far away, and that is not the same in all countries of the world.
The Bidet for example, is a French invention of the seventeenth, which came almost immediately in Italy thanks to the monarchy that was at the time in Naples.
From Naples, this hygienic tradition is spread throughout Italy and Italians were right to export it to South America, North Africa and the Middle East; in these places, thanks to the teachings of the Koran that says to use water to clean (... and purify).
In Italy, however, many do not know that the bidet is virtually unknown in the countries of Northern Europe, North America and Australia.
In those countries do not live dirty people, who do not wash, but ... let's say you have other customs.
Once you go to the bathroom can be cleaned with paper, POI, in the evening you are taking a shower, why take a shower in the West is a kind of daily requirement: they do not wash the c ... emmhh .. my ass after going to the bathroom (something unthinkable for Us Mediterranean) ...

In Italy, where they are found in 97% of households , the installation of a bidet in a bathroom is mandatory from 1975.

Italian bidet; more hygienic toilet in the world?
First Italian bidet, of Queen Maria Carolina of Naples
to the Royal Palace of Caserta, Italy.
  • How to use a bidet
Oggi parliamo di un argomento molto particolare: di igiene, in particolare di igiene del bagno.
Usare il bagno é una delle prime cose che ci insegnano da bambini e la facciamo in modo automatico, quasi senza pensare.
Andiamo al bagno, ci puliamo, ci laviamo e puliamo il bagno.
Dietro a queste semplici procedure però, c'é tutta una storia, una cultura ed una tradizione che arriva da lontano e che non è la stessa in tutti i paesi del mondo.

Il Bidet ad esempio, é un'invenzione francese del XVII°, che arrivò quasi subito in Italia grazie alla monarchia che c'era all'epoca a Napoli.
Da Napoli, questa bella tradizione si allargò in tutta Italia e furono proprio gli italiani ad esportarla in Sud America, in Nord Africa e nel Medio Oriente; in questi ultimi posti, anche grazie agli insegnamenti del Corano che dice di usare acqua per pulirsi ( ...e purificarsi).

In Italia molti però non sanno che il bidet é praticamente sconosciuto nei paesi della Nord Europa, del Nord America e dell'Australia.
In quei paesi non vivono persone sporche, che non si lavano, ma... diciamo che hanno altri usi e costumi.
Una volta che vai in bagno si puliscono con la carta, POI, la sera si fanno la doccia, per questo fare la doccia nei paesi occidentali è una specie di obbligo giornaliero: loro non si lavano il c... emmhh.. il sedere dopo essere andati al bagno ( cosa per Noi mediterranei impensabile) ...
Italian bidet
Bidet and WC on Italian bathroom, today

Commenti

  1. A Hand Bidet Sprayer is better than a Bidet in many ways. First it costs a fraction, requires no new plumbing, can fit in any size bathroom, can take it with you if you move, and it actually does a better job cleaning you and helps with constipation and hemorrhoids. See www.bathroomsprayers.com.

    RispondiElimina
  2. Thanks for Your comment, bidetsprayerman

    RispondiElimina

Posta un commento

Commenti Offensivi, Spam o Link verso altri siti non verranno pubblicati.